Belka
Czwartek, 13 Grudnia 2018   imieniny: Lucja, Otylia, Eugeniusz
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Dzisiaj jest Dzień Seniora. Oszukane osoby starsze mogą skorzystać z darmowej pomocy prawnej

Data publikacji: 2018-10-01, Data modyfikacji: 2018-10-03
A A AWydrukDrukuj  
 
  Seniorze, ktoś podszył się pod twojego sprzedawcę prądu, gazu, operatora telefonicznego? Dostałeś nakaz zapłaty z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? 801 440 220 lub 22 290 89 16 - zadzwoń po darmową pomoc prawną.   Z tej okazji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach osób starszych. – Wpływa do nas bardzo dużo skarg od konsumentów w podeszłym wieku lub ich rodzin. Te osoby są oszukiwane –ktoś podszywa się pod ich sprzedawcę prądu, zapraszane są na rzekomo bezpłatne badania, których wiarygodność jest wątpliwa. Cały czas odbywają się prezentacje drogich naczyń do gotowania. Sprawdziliśmy, że w samej Łodzi w ciągu roku odbyło się 600 pokazów w 80 hotelach! Skala jest bardzo duża - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Przygotowaliśmy specjalną pomoc prawną dla tych z Państwa, którzy zostali wprowadzeni w błąd, ponieważ ktoś podszył się pod Państwa sprzedawcę prądu, gazu czy operatora telekomunikacyjnego– dodaje Niechciał.   Pomocy na zlecenie UOKiK udziela Stowarzyszenie Aquila (wym. akwila).Przeznaczona jest dla osób, które dostały z sądu nakaz zapłaty lub zostały pozwane przez nieuczciwego sprzedawcę prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych. Obejmuje takie spółki jak: Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom i im podobne. Więcej informacji pod numerem: 801 440 220.   Dostałeś nakaz zapłaty lub pismo z sądu – oto 4 kroki jak skorzystać z pomocy:   1. Zeskanuj umowę, którą zawarłeś z firmą i wszystkie inne dokumenty dotyczące sprawy (np. otrzymywane faktury, twoje pisma wysyłane do przedsiębiorcy, pisma, które od niego otrzymałeś, potwierdzenia wysłania przez ciebie pism i potwierdzenia ich odbioru pism przez przedsiębiorcę) i wyślij na adreskontakt@prawo-konsumenckie.pl. Opisz dokładnie całą sprawę, napisz kiedy odebrałeś pismo z sądu oraz podaj numer telefonu do ciebie. Jeżeli nie masz skanera lub dostępu do internetu, pomoże ci w tym rzecznik konsumentów. Znajdziesz go w swoim mieście, powiecie lub zadzwoń pod numer 801 440 220. 2. Stowarzyszenie Aquila musi mieć pełnomocnictwo, żeby działać w twoim imieniu. Dlatego przyśle ci je wraz z umową o darmową pomoc prawną e-mailem lub tradycyjną pocztą. Jak najszybciej po otrzymaniu tych dokumentów wydrukuj je, podpisz i odeślij do stowarzyszenia: skan e-mailem, a oryginały pocztą tradycyjną na adres: Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław. 3. Pomoc jest darmowa, musisz jednak wpłacić 37 zł z tytułu opłaty skarbowej od pełnomocnictwa i zaliczki na pokrycie kosztów korespondencji. Te pieniądze odzyskasz, gdy wygrasz sprawę. Numer rachunku Stowarzyszenia Aquila: 38 1750 0012 0000 0000 3898 0033. Opłatę musisz uiścić, gdy otrzymasz od stowarzyszenia pełnomocnictwo oraz umowę. 4. W Stowarzyszeniu Aquila pracują prawnicy, którzy zaczną działać w twojej sprawie, gdy dostaną od ciebie skany. Liczy się czas, ponieważ na złożenie sprzeciwu od nakazu zapłaty jest tylko 14 dni.O Stowarzyszeniu Aquila   Stowarzyszenie Aquila jest organizacją konsumencką, która współpracuje z UOKiK. Od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom, którzy zostali oszukani przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Wiele osób w wyniku nieuczciwych działań przedsiębiorców nieświadomie zmieniło dostawcę tych usług. Śledztwo w tej sprawie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku. Projekt darmowej pomocy realizowany jest ze środków Poczty Polskiej, która w decyzji prezesa UOKiK zobowiązała się do tego, że przekaże pieniądze na ten cel.   To już kolejny raz, gdy UOKiK powierza Stowarzyszeniu Aquila projekt, który ma pomóc najsłabszym uczestnikom rynku. Obecnie m.in. prawnicy stowarzyszenia obsługują adres porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów, a pod koniec 2017 r. – wraz ze stowarzyszeniem Euro-Concret – edukowali seniorów na temat ich praw. Oba projekty finansował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.   Pomoc dla konsumentów: Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka E-mail: porady@dlakonsumentow.plOddziały Federacji KonsumentówRzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecieRzecznik Finansowy – po odrzuceniu reklamacji przez instytucję finansową   Źródło i więcej informacji na: https://www.uokik.gov.pl       

Pełna treść wiadomości na: powiat.bedzin.pl/aktualnosci/3495-dzisiaj-jest-dzien-seniora-oszukane-osoby-starsze-moga-skorzystac-z-darmowej-pomocy-prawnej
powiat.bedzin.pl, Źródło artykułu: powiat.bedzin.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
 
Polecane

DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 


Powiat będziński –
powiat centralnej części województwa śląskiego z siedzibą w mieście Będzin. Powiat tworzą gminy: Będzin, Czeladź, Sławków, Wojkowice, Siewierz, Bobrowniki, Mierzęcice oraz Psary, zajmując powierzchnię 364 km².

Powiat położony jest w Zagłębiu Dąbrowskim; jego największym bogactwem jest węgiel kamienny, a co za tym idzie główną gałąź tutejszej gospodarki stanowił przemysł wydobywczy. Obecnie prym wiedzie energetyka, a przemysł wydobywczy na dzień dzisiejszy reprezentują jedynie Górnicze Zakłady Dolomitowe w Siewierzu.

Powiat będziński prócz bogactwa w postaci "czarnego złota" poszczycić się może także bogactwem zabytków, w tym obozowiskiem z epoki mezolitu w Boguchwałowicach, zamkiem królewskim w Będzinie z XIV wieku czy dworkiem z I połowy XVII wieku w Dobieszowicach.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola